Wady Silverlight

Pierwotnie wydany przez Microsoft w 2007 roku, Silverlight jest frameworkiem, którego programiści używają do tworzenia aplikacji, które mają być dystrybuowane poprzez sieć. Wiele funkcji oferowanych przez Silverlight znajduje się również we Flashu, frameworku stworzonym przez Abobe Systems Inc. W rezultacie wielu programistów i twórców stron internetowych stoi przed wyzwaniem określenia zalet i wad jednej technologii w stosunku do drugiej.

1

Malszy udział w rynku

Silverlight powstał wiele lat po frameworkach aplikacji takich jak Flash. Podczas gdy technologię taką jak Flash można znaleźć na prawie wszystkich podłączonych do Internetu komputerach na świecie, Silverlight znalazł się na nieco ponad 64 procentach tych komputerów, według danych zebranych z Rich Internet Application Statistics. Jednak dynamika wydaje się być na korzyść Silverlighta, ponieważ trendy wskazują, że jego obecność wzrasta.

2

Większe pliki, wolniejsze ładowanie

W przeciwieństwie do Flasha, Silverlight nie używa kompresji w obrazach i komponentach tekstowych swoich animacji. W rezultacie, porównywalne animacje i interfejsy multimedialne stworzone w Silverlight ładowałyby się szybciej, choć marginalnie, gdyby zostały stworzone we Flashu.

3

Własność

Chociaż programiści Silverlight starają się osiągnąć interoperacyjność pomiędzy wieloma przeglądarkami i typami komputerów, framework jest ostatecznie strzeżoną własnością intelektualną firmy Microsoft. Hypertext Markup Language w wersji 5 (HTML5), dla kontrastu, jest otwartą strukturą do tworzenia aplikacji podobnych do Flasha czy Silverlight. Niektórzy podejrzewają, że względna otwartość, z jaką Microsoft podzielił się swoją technologią, może osłabnąć po zdobyciu wystarczająco dużego udziału w rynku.

4

Ograniczona obsługa obrazów

Wiele różnych formatów obrazów może być używanych podczas tworzenia pakietów treści dla innych programów. Silverlight w pełni obsługuje tylko pliki obrazów z rozszerzeniem ".jpg" lub ".png". Ograniczone wsparcie jest dostępne dla innych formatów obrazów. Na przykład, Silverlight może czytać i zapisywać pliki ".gif", ale tylko w 1-, 4- i 8-bitowych strumieniach danych. Formaty ".raw" oparte na aparatach fotograficznych mogą być tylko odczytywane, a nie zapisywane przez Silverlight.

  • Wiele różnych formatów obrazów może być używanych podczas tworzenia pakietów zawartości dla innych programów.
  • Silverlight w pełni obsługuje tylko pliki obrazów z rozszerzeniem ".jpg" lub ".png".
5

Brak kamery internetowej

W przeciwieństwie do Flasha, Silverlight nie obsługuje integracji strumieni kamery internetowej. Takie strumienie pozwalają na tworzenie obiektów, które wywołują dane z kamery dostępnej przez Internet. Flash posiada polecenia pozwalające na osiągnięcie tego celu, ale Silverlight jest ich całkowicie pozbawiony.

6

Skomplikowane wdrażanie

Programy takie jak Flash kompresują projekty aplikacji do pojedynczego pliku. Silverlight rozdziela zawartość projektu na wiele plików, które muszą być indywidualnie przywoływane przy każdym żądaniu aplikacji stworzonej w Silverlight. W rzeczywistości może to być zaletą, ponieważ pozwala to na zoptymalizowanie tekstu Silverlight i innych treści do wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.

By Warram

Straszne gry, w które możesz grać z przyjaciółmi :: How to Make a Ground Worm Shocker
Przydatne linki