Dobre ustawienia equalizera dla Audacity
Audacity to darmowy program typu digital audio workstation dla komputerów PC. Za jego pomocą można nagrywać, edytować i miksować własną muzykę oraz muzykę innych osób. Audacity posiada wbudowany korektor, który pozwala na poprawę ogólnego miksu poprzez podbijanie i obcinanie różnych częstotliwości. Narzędzie korektora posiada wiele wbudowanych ustawień, z których każde nadaje się do osiągnięcia określonego efektu słuchowego.
1AM radio
To ustawienie obcina najniższe i najwyższe częstotliwości o 20 db, emulując charakterystykę dźwiękową audycji radiowych AM. Ponieważ góra i dół dźwięku zostały zredukowane, jest to konfiguracja bardzo ciężka dla środka. Najlepiej sprawdza się, gdy jest używana oszczędnie, na przykład w break-down lub w spokojnej części utworu. Niekoniecznie nadawałaby się do użycia w całym utworze, ponieważ wyraźne średnie tony byłyby bardzo dotkliwe dla ucha.
- To ustawienie obcina najniższe i najwyższe częstotliwości o 20 db, emulując charakterystykę dźwiękową audycji radiowej AM.
Telefon
To kolejne ustawienie, które jest bardziej odpowiednie jako efekt, niż jako opcja miksu. Poprzez usunięcie wszystkich niskich tonów i niskich średnich, to ustawienie korektora odtwarza charakterystyczny dźwięk głosu z linii telefonicznej. Będzie działać tylko w przypadku dźwięków, które można łatwo usłyszeć przez linię telefoniczną, takich jak głos.
3100 Hz rumble
To ustawienie wzmacnia pasmo częstotliwości 100 Hz, nadając dźwiękowi bardzo wyraźny niski poziom. Jeśli tworzysz miks taneczny lub chcesz, aby basy lub subbasy stały się elementem Twojego miksu, jest to przydatne ustawienie, ponieważ automatycznie wzmacnia basy.
4Podbicie basów
Podbicie basów to ogólny efekt korekcji dźwięku, który można znaleźć w systemach stereo. Oprócz zwiększenia niskich częstotliwości, ustawienia podbicia basów często tłumią niektóre z wyższych częstotliwości, aby oszukać ucho, że słyszy więcej basów niż jest w rzeczywistości. To ustawienie jest przydatne, jeśli oryginalne nagranie ma słaby bas.
5Ocięcie basu
Ocięcie basu działa odwrotnie do podbicia basu. Jeśli stwierdzisz, że niskie tony w miksie są zbyt wyraźne, obcinanie basów szybko i równomiernie zmniejsza wzmocnienie tych częstotliwości, pozostawiając więcej miejsca w miksie dla niskich tonów średnich.
6Podbicie tonów wysokich
Jeśli Twój miks jest nieco zamulony lub brakuje mu wyrazistości, podbicie tonów wysokich może to szybko naprawić. Poprzez równomierne podkreślenie górnych częstotliwości, podbicie sopranów umożliwia dźwiękom o wyższych częstotliwościach, takim jak dęte, gitara, hi haty i niektóre syntezatory, przebić się przez miks. Starannie rozmieszczone podbicie wysokich tonów może również dodać mistycznego "blasku" do miksu.
7Treble Cut
Treble Cut jest dla sytuacji, gdy Twój miks jest zbyt ostry. Jeśli Twoje wysokie dźwięki są zbyt głośne, tworząc blaszany, przeszywający wpływ na ucho, cięcie wysokich tonów złagodzi je. To sprawia, że miks staje się bardziej łagodny i gładki.