Strona główna > Styl życia > Ciekawe Fakty O Altówce

Ciekawe fakty o altówce

Liola jest kluczowym elementem kwartetu smyczkowego i orkiestry. Chociaż instrument ten przypomina skrzypce, jego rozmiar i strojenie różnią się. Kiedy jest dobrze grany, altówka ma głęboki, bogaty, piękny dźwięk. Jednak altówka jest często obiektem żartów muzyków grających na innych instrumentach smyczkowych. XX wiek przyniósł altówce nowy szacunek - choć nie na tyle, by zlikwidować instytucję dowcipu o altówce - i nowy repertuar.

  • Według Carla Rahkonena, PhD, altówka jest uważana za "obywatela drugiej kategorii w orkiestrze."
  • Rahkonen konkluduje, że podczas gdy dowcipy o altówce są opowiadane dla zabawy, wzmacniają one również "hierarchiczną strukturę orkiestry i ...".
  • .
  • .
1

Historia

The viola da gamba is not played in modern orchestras.

Nowoczesna altówka po raz pierwszy została zagrana we Włoszech w XVI wieku. Członkowie nowoczesnej orkiestrowej rodziny instrumentów smyczkowych są nazwani od pochodnych słowa "viola". Według Viola-in-music.com, violin pochodzi od "violino," lub "sopran viola"; "violone" oznacza "altówka basowa"; a "violoncello" oznacza "mniejsza altówka basowa". Instrument altowo-tenorowy - współczesna altówka - zachował oryginalną nazwę rodziny.

  • Według Carla Rahkonena, PhD, altówka jest uważana za "obywatela drugiej klasy w orkiestrze."
  • Rahkonen konkluduje, że podczas gdy żarty o altówce są opowiadane dla zabawy, wzmacniają one również "hierarchiczną strukturę orkiestry i .
  • .
  • .

Wiola da gamba jest wczesnym kuzynem współczesnej rodziny skrzypiec, o podobnym kształcie i łagodniejszym dźwięku. Niektórzy entuzjaści historii grają na violi da gamba, i chociaż dzieli ona część nazwy z altówką, nie jest to ten sam instrument.

  • Według Carla Rahkonena, doktora, altówka jest uważana za "obywatela drugiej kategorii w orkiestrze."
  • Rahkonen konkluduje, że podczas gdy dowcipy o altówce są opowiadane dla zabawy, wzmacniają one również "hierarchiczną strukturę orkiestry i ...".
  • .
  • .
  • Współczesna altówka została po raz pierwszy zagrana we Włoszech w XVI wieku.
  • Wiola da gamba jest wczesnym kuzynem współczesnej rodziny skrzypiec, o podobnym kształcie i łagodniejszym dźwięku.
2

Wiola vs. Viola

Wiola jest podobna do skrzypiec pod względem kształtu ciała i techniki gry. Altówki są większe niż skrzypce, używają grubszych strun i są inaczej nastrojone. Od najwyższej do najniższej, struny skrzypiec są nastrojone na E, A, D i G. Najwyższą struną altówki jest A, następnie D, G i niska struna C. Skrzypkowie grają również na innym kluczu wiolinowym niż altowioliści. Alto clef, znany również jako viola clef lub C clef, umieszcza środkowe C na środkowej linii łaty muzycznej, podczas gdy treble clef (G clef) umieszcza B powyżej środkowego C na środkowej linii.

  • Według Carla Rahkonena, PhD, altówka jest uważana za "obywatela drugiej kategorii w orkiestrze."
  • Rahkonen konkluduje, że podczas gdy dowcipy o altówce są opowiadane dla zabawy, wzmacniają one również "hierarchiczną strukturę orkiestry i .
  • .
  • .
  • Wiola jest podobna do skrzypiec pod względem kształtu ciała i techniki gry na niej.
  • Knaf altowy, znany również jako knaf wiolinowy lub knaf C, umieszcza środkowe C na środkowej linii klucza muzycznego, podczas gdy knaf wiolinowy (knaf G) umieszcza B powyżej środkowego C na linii środkowej.
3

Sławni altowioliści

Bach, Beethoven, Mendelssohn, Mozart, Paganini i Dvorak są wśród wielu słynnych kompozytorów i skrzypków, którzy również grali na altówce. Kompozytor Paul Hindemith był altowiolistą-wirtuozem. Według Viola-in-music.com, Jimi Hendrix również rozpoczął swoją karierę muzyczną na altówce. Skrzypkowie mogą znać Lionela Tertisa (1876-1975), angielskiego altowiolistę, lub Williama Primrose'a (1904-1982), szkockiego altowiolistę orkiestrowego i solowego, którego spuścizna obejmuje wiele solowych aranżacji na altówkę i bibliotekę muzyczną jego imienia na Uniwersytecie Brighama Younga.

  • Według Carla Rahkonena, PhD, altówka jest uważana za "obywatela drugiej kategorii w orkiestrze."
  • Rahkonen stwierdza, że podczas gdy dowcipy o altówce są opowiadane dla zabawy, wzmacniają one również "hierarchiczną strukturę orkiestry i .
  • .
  • .
  • Bach, Beethoven, Mendelssohn, Mozart, Paganini i Dvorak są wśród wielu słynnych kompozytorów i skrzypków, którzy grali również na altówce.
4

Żarty

Według Carla Rahkonena, PhD, altówka jest uważana za "obywatela drugiej kategorii w orkiestrze." Orkiestrowe partie altówki są mniej trudne i melodyjne niż inne partie smyczkowe, a zakres altówki ma mniejszą "siłę nośną" niż skrzypce czy wiolonczela. Rahkonen konkluduje, że podczas gdy dowcipy o altówce są opowiadane dla zabawy, wzmacniają one również "hierarchiczną strukturę orkiestry i ... wyrażają niewypowiedziane, ale szeroko rozumiane stereotypy."

  • Według Carla Rahkonena, PhD, altówka jest uważana za "obywatela drugiej kategorii w orkiestrze."
  • Rahkonen konkluduje, że podczas gdy dowcipy o altówce są opowiadane dla zabawy, wzmacniają one również "hierarchiczną strukturę orkiestry i .
  • .
    .
5

Muzyka

W porównaniu do skrzypiec i wiolonczeli, istnieje stosunkowo ograniczona ilość muzyki napisanej na altówkę solo. Skrzypkowie ubiegający się o krzesła orkiestrowe często grają koncerty wiolonczelowe Bacha, aby popisać się swoimi umiejętnościami i tonem. Wiek XX przyniósł jednak wiele nowych utworów na altówkę. Paul Hindemith (1895-1963), na przykład, był kompozytorem i altowiolistą, który skupił dużą uwagę na pisaniu na altówkę. Bela Bartok (1881-1945) również pisał na altówkę solo. Według bibliografii Franza Zeyringera z 1985 roku, altowiolista ma do dyspozycji repertuar ponad 14.000 utworów. Liczba ta wciąż rośnie.

  • W porównaniu do skrzypiec i wiolonczeli, istnieje stosunkowo niewielka ilość muzyki napisanej na altówkę solo.
  • Bela Bartok (1881-1945) również pisał na altówkę solo.
  • Według dr Carla Rahkonena, altówka jest uważana za "obywatela drugiej kategorii w orkiestrze."
  • Rahkonen konkluduje, że podczas gdy dowcipy o altówce są opowiadane dla zabawy, wzmacniają one również "hierarchiczną strukturę orkiestry i .
  • .
  • .

By Hanser

Dobre pytania tiebreakerowe do gier na bridal shower :: Jak usunąć olej napędowy z zamszu
Przydatne linki