Instrukcja do "The Game of Life" autorstwa Miltona Bradleya
The Game of Life, wtedy nazywana Checkered Game of Life, została wymyślona w 1860 roku przez Miltona Bradleya. Była to pierwsza gra, którą wydrukował i wyprodukował na masową skalę, a jej szybka popularność zapoczątkowała karierę Bradleya jako litografa w świecie tworzenia gier. 100 lat później, gra została wskrzeszona z archiwów firmy Milton Bradley i przerobiona na wersję bliższą Grze w życie, którą znamy dzisiaj. Wprowadź rodzinny wieczór gier do swojego domu, zbierając swoich przyjaciół i rodzinę na wieczór gier planszowych, w tym Grę w Życie.
- Gra w Życie, zwana wtedy Grą w Warcaby, została wymyślona w 1860 roku przez Miltona Bradleya.
- Wprowadź rodzinny wieczór gier do swojego domu, zbierając przyjaciół i rodzinę na wieczór z grami planszowymi, w tym z Grą w życie.
Ułóż grę, rozkładając planszę i dołączając budynki do pustych działek.
Połącz płytki ŻYCIA i umieść je stroną ŻYCIA do góry w pobliżu planszy. Weź cztery płytki z wierzchu stosu i umieść je na działce Osiedla Milionerów.
Potasuj każdą talię kart (Kariera, Pensja, Dom i Akcje) i umieść je zakryte obok planszy do gry. Ubezpieczenie Samochodowe, Ubezpieczenie Właściciela Domu oraz Kredyty Bankowe również umieść w stosach obok planszy.
- Potasuj każdą talię kart (Kariera, Pensja, Dom i Akcje) i umieść je odkryte obok planszy.
Wybierz bankiera, który będzie odpowiedzialny za pieniądze wpłacane i wypłacane z banku. Bankier rozpoczyna grę, rozdając każdemu z graczy 6 500 funtów.
Każdy z graczy powinien wybrać samochód i umieścić kołek z osobą na miejscu kierowcy.
Po tym, jak każdy z graczy zakręci kołem, osoba, która zakręci najwyższą liczbą, rozpoczyna grę. Gra toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Gdy nadejdzie twoja pierwsza kolej, musisz najpierw zdecydować, czy chcesz rozpocząć karierę, czy rozpocząć studia. Jeśli wybierzesz rozpoczęcie kariery, umieść swój samochód na polu "Rozpocznij karierę". Jeśli zdecydujesz się rozpocząć studia, umieść swój samochód na polu "Rozpocznij studia".
- Kiedy nadejdzie twoja pierwsza tura, musisz najpierw zdecydować, czy chcesz rozpocząć karierę, czy rozpocząć studia.
- Jeśli zdecydujesz się rozpocząć studia, umieść swój samochód na polu "Rozpocznij studia".
Jeśli zdecydowałeś się rozpocząć karierę, poproś innego gracza, aby pomógł ci dobrać kartę kariery. Inny gracz rozłoży przed tobą karty kariery, a ty możesz wylosować jedną kartę. To jest twoja kariera. Nie możesz zatrzymać karty kariery, na której jest napisane "Wymagany stopień naukowy". Powtórz ten krok z kartą pensji, dobierając tylko jedną kartę.
Jeśli zdecydujesz się rozpocząć studia, pożycz z banku 26 000 funtów jako kredyt studencki. Pozostaniesz w college'u przez całą grę, dopóki nie dotrzesz do miejsca z napisem "Job Search. Stop." W tym momencie, poproś innego gracza, aby rozłożył przed tobą karty kariery i wylosował trzy karty w sposób losowy. Możesz wybrać karierę, której pragniesz, spośród tych trzech. Zrób to samo z kartą pensji; dobierz trzy karty losowo i wybierz, którą kartę pensji chciałbyś zatrzymać.
Po swojej pierwszej turze rozpocznij normalną grę. Kiedy nadejdzie twoja kolej, zakręć kołem i przesuń swój samochód do przodu o ilość miejsc dyktowaną przez liczbę, którą zakręciłeś. Jeśli na Twoim miejscu jest już inny gracz, przesuń się do przodu na następne wolne miejsce. Postępuj zgodnie z instrukcjami na miejscu.
- Jeśli zdecydujesz się rozpocząć studia, pożycz z banku £26,000 jako kredyt studencki.
- Gdy nadejdzie Twoja kolej, zakręć kołem i przesuń swój samochód do przodu o ilość miejsc podyktowaną przez liczbę, którą wyrzuciłeś.
Podczas przechodzenia gry napotkasz kolory na różnych miejscach. Jeśli wylądujesz na pomarańczowym miejscu, po prostu postępuj zgodnie z instrukcjami. Jeśli wylądujesz na niebieskim miejscu, masz możliwość podążania za instrukcjami lub zignorowania ich. Zielone miejsca są miejscami "Dnia zapłaty". Oznacza to, że otrzymasz z banku sumę pieniędzy podaną na karcie wynagrodzeń. Czerwone miejsca wymagają, abyś zatrzymał się na tym miejscu, nawet jeśli nie skończyłeś swojej tury, i wykonał instrukcje wymienione na tym miejscu. Jeśli wylądujesz na miejscu z wydrukowanym słowem LIFE, weź kafelek LIFE i umieść go w swoim stosie.
- Podążając przez grę napotkasz kolory na różnych miejscach.
- Jeśli wylądujesz na niebieskim miejscu, masz możliwość wykonania instrukcji lub zignorowania ich.
W całej grze znajdują się miejsca znane jako miejsca "Kariery". Znajdują się na nich symbole konkretnych karier i instrukcje, zazwyczaj dotyczące tego, ile pieniędzy musisz zapłacić osobie, która posiada kartę kariery. Jeśli inny gracz ma tę kartę kariery, zapłać mu określoną kwotę. Jeśli ty masz tę kartę kariery, nie płać nic. Jeśli nikt nie ma tej karty, zapłać bankowi.
Jest jeszcze kilka innych miejsc, które wymagają specjalnych instrukcji. Jeśli podczas gry wylądujesz na polu "Zmień karierę", możesz losowo dobrać jedną kartę kariery jako swoją nową karierę. Nie zapomnij, że z nową karierą wiąże się nowa pensja. Wylosuj losowo jedną kartę Pensji. Kiedy wylądujesz na polu "Wyjdź za mąż", "Dziewczynka" lub "Chłopiec", dodaj do swojego samochodu kołek osoby. Wreszcie, gdy wylądujesz na polu "Kup dom", wybierz losowo jeden dom i zapłać bankowi kwotę podaną na karcie. Jeśli nie masz wystarczająco dużo pieniędzy, pożycz je z banku.
- Przez całą grę znajdują się miejsca znane jako miejsca "Kariery".
- W końcu, gdy wylądujesz na "Kup dom", wybierz jeden dom losowo i zapłać bankowi kwotę wymienioną na karcie.
Gdy dotrzesz do miejsca "Emerytura" na końcu planszy, gra się dla Ciebie zakończyła. W tym momencie spłać wszystkie pożyczki, które jesteś winien bankowi i odłóż karty Kariera, Pensja i Dom z gry, a także polisy ubezpieczeniowe. Jeśli uważasz, że masz więcej pieniędzy niż inni gracze, odstaw swój samochód do Posiadłości Milionerów. W przeciwnym razie przejdź na emeryturę w Country Acres.
Po tym, jak każdy gracz przejdzie na emeryturę, wszyscy gracze, którzy przeszli na emeryturę w Posiadłościach Milionerów, podliczają swoje pieniądze. Osoba, która ma najwięcej pieniędzy, dostaje cztery płytki ŻYCIA, które zostały tam umieszczone na początku gry. Następnie wszyscy gracze sumują ilość pieniędzy, które mają na swoich stosach płytek ŻYCIA i dodają tę kwotę do swojej wartości gotówkowej. Osoba z największą sumą pieniędzy łącznie wygrywa grę.
- Gdy dotrzesz do miejsca "Emerytura" na końcu planszy, gra się dla ciebie skończyła.
- Osoba z największą ilością pieniędzy dostaje cztery kafelki ŻYCIA, które były tam umieszczone na początku gry.
TIP
Na początku swojej tury możesz kupić ubezpieczenie samochodu za £6,500 (wpłacane do banku). Po tym jak posiadasz dom, możesz kupić ubezpieczenie domu na początku dowolnej swojej tury. Kwota, którą jesteś winien bankowi za ubezpieczenie jest wyszczególniona na Twojej karcie Domu. Na początku swojej tury możesz kupić Akcje za łączną kwotę 32 500 £ (płaconą bankowi). Kiedy inny gracz wyrzuci twój numer, jest ci winien 6 500 funtów.
UWAGA
Zauważ, że każdy gracz, który wyrzuci 10 jest winien graczowi, który posiada kartę Policjanta 6 500 funtów -- ale tylko wtedy, gdy policjant to zauważy. To się nazywa "przekroczenie prędkości."