Jak przekonwertować obraz w Photoshopie na ramkę
Podczas pracy z obrazami 3D w Adobe Photoshop (CS3 Extended, CS4 Extended i CS5) można renderować obiekt do różnych modeli ramek drucianych. Szkielety ujawniają podstawową strukturę (szkielet) obiektów, z którymi pracujesz. Renderowanie będzie specyficzne dla warstwy, którą wybrałeś, więc jeśli masz obiekty 3D w wielu warstwach, konieczne będzie renderowanie każdego z nich osobno.
Konwertowanie obrazu do warstwy 3D. Jeśli pracujesz już z obiektem 3D, pomiń ten krok. W przeciwnym razie będziesz musiał przekonwertować swój obraz na warstwę 3D. Istnieje kilka opcji w zależności od tego, jakie są Twoje cele. Aby przekształcić obraz w kształt 3D, otwórz obraz, a następnie wybierz "3D > Nowy kształt z warstwy". Spowoduje to wyświetlenie monitu o wybór spośród dostępnych kształtów, które obejmują stożek, sześcian, sferę itp. Konwersja obrazu do kształtu 3D będzie zniekształcać obraz znacznie, więc często najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest po prostu wypełnić płótno z jednego koloru, a następnie przekształcić go w warstwie 3D. Efektem będzie utworzenie kształtu wybranego przez Ciebie koloru w pustej przestrzeni. Możesz również przekształcić swój obraz w pocztówkę 3D (zasadniczo zamieniając obraz 2D w niezależną płaszczyznę, którą można przemieszczać w przestrzeni), wybierając opcję "3D > New 3D Postcard From Layer". Możesz również przekonwertować swój obraz do skali szarości ("Obraz > Tryb > Skala szarości") i przekształcić całą warstwę w siatkę 3D (zasadniczo mapę głębi odpowiadającą wartościom światła), wybierając "3D > Nowa siatka ze skali szarości" i wybierając jeden z kształtów.
- Podczas pracy z obrazami 3D w programie Adobe Photoshop (CS3 Extended, CS4 Extended i CS5) możesz renderować obiekt w różne modele wireframe.
- Możesz również przekonwertować swój obraz do skali szarości ("Obraz > Tryb > Skala szarości") i przekształcić całą warstwę w siatkę 3D (zasadniczo mapę głębi odpowiadającą wartościom światła), wybierając "3D > Nowa siatka ze skali szarości" i wybierając jeden z kształtów.
Edytuj swój obiekt. Gdy masz już swój obiekt 3D, możesz go umieścić na płótnie. Wybierz narzędzie 3D znajdujące się w dolnej części paska narzędzi. Do wyboru są takie narzędzia, jak obracanie, przewijanie, przesuwanie, skalowanie i inne, w zależności od używanej wersji programu Photoshop. Możesz również użyć dowolnego ze standardowych narzędzi Photoshopa, aby malować, przycinać, dodawać tekst itp. Pamiętaj jednak, że wiele z tych zmian może zostać utraconych podczas transferu do wireframe.
- Jak już masz swój obiekt 3D, możesz go umieścić na płótnie.
- Narzędzia, które możesz wybrać to obrót, obracanie, przesuwanie, skalowanie i więcej, w zależności od wersji Photoshopa, którego używasz.
Otwórz okno 3D. Wybierz opcję "Okno > 3D."
Wybierz ustawienia renderowania i renderuj. W oknie 3D, naciśnij przycisk sceny, który znajduje się w lewym górnym rogu okna i pokazuje kilka pudełek połączonych liniami. Nieco poniżej zobaczysz napis "Preset", a obok niego "Custom Render Settings". Kliknij strzałkę obok, a wyświetli się lista presetów renderowania. Poza standardowym wireframe, będziesz mógł wybrać spośród ukrytego wireframe, ilustracji liniowej, wierzchołków i cieniowanych wierzchołków, cieniowanego wireframe i innych. Jest tam również przycisk "Ustawienia renderowania", który pozwoli ci zmodyfikować ustawienia, aby lepiej pasowały do twoich celów.
- Wybierz ustawienia renderowania i renderuj.
- Jest tam również przycisk "Ustawienia renderowania", który pozwoli ci zmodyfikować ustawienia, aby lepiej pasowały do twoich celów.
Spersonalizuj swoje ustawienia. Jeśli stworzyłeś własne ustawienia renderowania, możesz je zapisać w oknie "Render Settings" klikając ikonę dysku. Możesz usunąć ustawienia zaznaczając je i klikając na ikonę kosza na śmieci.