Jak rozwiązać Kostkę Rubika
Prawdopodobnie najsłynniejsza łamigłówka świata została wynaleziona przez Erno Rubika w 1974 roku. Od tego czasu, rozwiązań jest mnóstwo. Początkującym wciąż łatwiej jest zacząć od rozwiązanej kostki Rubika, ponieważ istnieje kilka metod jej rozwiązywania (metoda Petrusa i metoda Roux). Całe ćwiczenie jest przecież jednym z imponujących algorytmów.
- Prawdopodobnie najsłynniejsza łamigłówka świata została wymyślona przez Erno Rubika w 1974 roku.
- Wciąż łatwiej jest zacząć od rozwiązanej kostki Rubika, ponieważ istnieje kilka metod jej rozwiązania (metoda Petrusa i metoda Roux).
Najlepsi spece od kostek potrafią rozwiązać kostkę Rubika w około 15 sekund, ale zanim ta prędkość zostanie osiągnięta, wiele innych opcji rozwiązania zostało odkrytych i poznanych. Dzięki Denny'emu Dedmore'owi, Kostka Rubika może być opanowana przez wszystkich.
Naucz się terminologii. Kwadraty kostki nazywane są "Cubies". Kolorowe boki na frontach wszystkich sześcianów są nazywane "Ścianami". Istnieją trzy rodzaje sześcianów: narożniki, krawędzie i środek. Wszystkie ruchy wykonuje się patrząc na kostkę po przekątnej, z lewą widoczną powierzchnią zwaną "frontem". Podobnie jak w przypadku diagramu tic-tac-toe, istnieją trzy rzędy i trzy kolumny na twarz, lub powierzchnię kostki. Wykorzystanie ikon diagramu zostało opracowane przez Denny'ego Dedmore'a w 1997 roku, jako najłatwiejsze rozwiązanie do nauki i opanowania.
Przygotuj kostkę. Przygotuj ją do rozwiązywania. Obracaj kostkę tak długo, aż w prawym górnym rogu kostki na jej przedniej części pojawi się kolor. Następnie obróć pozostałą część kostki, aż górny kolor wybranej pierwszej kostki narożnej będzie pasował do środka. Na przykład, jeśli górny kolor jest niebieski, środkowa kostka musi być również niebieska. To gruntowanie rozwiązuje dwie z kostek górnego rzędu.
- Obracaj kostkę do momentu, aż kostka w prawym górnym rogu z przodu kostki będzie miała kolor.
- Potem obracaj resztę kostki do momentu, aż górny kolor wybranej pierwszej kostki narożnej będzie pasował do środka.
Rozwiąż pozostałe trzy kostki górnego rogu. Obróć całą kostkę o 90 stopni w lewo. Najwyższy prawy cubie musi być niebieski, z czerwonym na stronie przeciwnej i żółtym na sąsiedniej stronie w prawo. Wybierz jedną z pięciu sekwencji/algorytmów, aby prawidłowo ułożyć narożniki, z pełnym niebieskim "X" na górze i dopasowaniem narożników na twarzach.
Ułóż krawędzie, kończąc górną warstwę. Ruchy, które tworzą górny "X" są powtarzane, aby ukończyć górną warstwę. Zastosuj jedną z pięciu sekwencji/algorytmów, aby uzyskać wszystkie niebieskie sześciany na szczycie kostki.
Uformuj poziomą połówkę "T". Obróć środkową warstwę, aby dopasować się do koloru górnej warstwy. Obróć dolny rząd zgodnie lub przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aby utworzyć twarze z dużymi literami "T".Dwa algorytmy pozwolą osiągnąć ruchy niezbędne do uzyskania dużych liter "T" po bokach.
- Ułóż krawędzie, kończąc górną warstwę.
- Uformuj poziomą połówkę "T". Obróć środkową warstwę, aby dopasować ją do koloru górnej warstwy.
Zmień rogi ostatniej warstwy. Odwróć kostkę, umieszczając niebieską warstwę na dole. Na czerwonym froncie, zielony musi być w górnych górnych rogach. Celem jest przesunięcie właściwych narożników na miejsce, umożliwiając wykończenie przez przerzucanie narożników zgodnie z dwoma 11-krokowymi algorytmami.
Uzupełnij wszystkie narożniki ostatniej warstwy. Jest to proces przerzucania narożników na ich ostateczne pozycje. Ostatnim kolorem warstwy powinien być zielony. Po uzyskaniu jednego z trzech zielonych układów wykonaj kilkakrotnie algorytm 10-krokowy.
Kompletne wykończenie dwóch krawędzi. Przynajmniej jedna krawędź powinna być w swojej ostatecznej pozycji. Umieść tę stronę w pozycji frontowej i wykonaj 8-krokowy algorytm, aby przesunąć pozostałe fasety na ich właściwe, końcowe miejsca.
- Ukończ wszystkie narożniki ostatniej warstwy.
- Przynajmniej jedna krawędź powinna być w swojej końcowej pozycji.
Rozwiąż kostkę Rubika. Będzie to dotyczyło tylko jednej niedokończonej warstwy, gdzie dwie przeciwległe lub sąsiednie krawędzie są ukończone. Niedokończone krawędzie będą albo naprzeciwko centrum na górze, albo w centrum przodu i sąsiednich boków. Następnie zastosuj Denny Dedmore "Wzór H" lub "Wzór Ryby", aby ukończyć Kostkę Rubika.
WSKAZÓWKA
Zapoznaj się z kierunkiem, w którym poruszają się kawałki i naturą tego, w jaki sposób obracają swoją orientację. Opanowanie tego wyposaża gracza w wiedzę, której sekwencji ruchów użyć w danym momencie.
Ostrzeżenie
Dwie kolumny lub rzędy muszą być poruszone, aby poruszyć środkowy rząd lub kolumnę, ponieważ środkowe rzędy lub kolumny nie będą poruszać się niezależnie. Nie-środkowy wiersz lub kolumna musi być obrócona z powrotem do poprzedniej pozycji.