Strona główna > Styl życia > Jak Przekształcić Gitarę Klasyczną W Hybrydową Gitarę Flamenco

Jak przekształcić gitarę klasyczną w hybrydową gitarę flamenco

Gitara klasyczna i flamenco są często łączone razem, ponieważ obie używają nylonowych strun - w przeciwieństwie do metalowych strun używanych w jazzie, rocku, bluesie i większości innych popularnych stylów muzycznych. Istnieją jednak pewne zasadnicze różnice, a same gitary są nieco inne. Klasyczne kompozycje mogą być grane na gitarze flamenco, ale gitara klasyczna wymaga pewnej przebudowy zanim będzie odpowiednia do grania flamenco.

  • Gitara klasyczna i flamenco są często łączone razem, ponieważ obie używają nylonowych strun - w przeciwieństwie do metalowych strun używanych w jazzie, rocku, bluesie i większości innych popularnych stylów muzycznych.
  • Klasyczne kompozycje mogą być grane na gitarze flamenco, ale gitara klasyczna wymaga pewnych przeróbek, zanim będzie odpowiednia do grania flamenco.

Dodaj golpeador. Jest to najważniejszy krok w konwersji gitary klasycznej do użytku flamenco. Istotną częścią techniki flamenco jest "golpe" - po hiszpańsku "uderzenie" lub "stuknięcie" - gdzie gracz stuka w gitarę prawą ręką podczas gry. Zazwyczaj robi się to poprzez stukanie opuszkiem prawego palca serdecznego w gitarę tuż pod strunami. Jeśli grasz flamenco na nieprzekształconej gitarze klasycznej, wielokrotne stukanie paznokciem w powierzchnię gitary spowoduje wykopanie dziury. Gitary flamenco mają przezroczystą lub białą plastikową płytkę, którą przykleja się na gitarę, aby ją chronić. Możesz je kupić w sklepie z gitarami, a najlepiej, aby profesjonalista przykleił je na miejscu.

Zmień struny z klasycznych na flamenco. Struny klasyczne mają głębszy, bogatszy dźwięk, a struny nie wytrzymują szorstkiego traktowania. Struny flamenco są "jaśniejsze" i mogą przyjąć dużo kary. Jest to najważniejsza zmiana, jaką możesz wprowadzić, aby uzyskać brzmienie flamenco.

Używaj cejilli - capo do flamenco. Gitarzyści klasyczni nigdy ich nie używają, ale są one czasami używane przez muzyków ludowych, aby dopasować klucz gitary do klucza wokalisty. Gitarzyści flamenco również mogą to robić, gdy grają z wokalistą, ale głównym powodem używania capo jest obniżenie akcji strun. Capo przesuwa wszystkie struny bliżej podstrunnicy, co ułatwia szybką grę. Przesunięcie o kilka progów w górę klawiatury sprawia, że struny są bliżej siebie, co sprawia, że niektóre akordy flamenco z ekstremalnymi odcinkami są łatwiejsze do osiągnięcia.

  • Zmień struny z klasycznych na flamenco.
  • Przesunięcie o kilka progów w górę klawiatury również sprawia, że struny są bliżej siebie, co sprawia, że niektóre akordy flamenco z ekstremalnymi rozciągnięciami są łatwiejsze do osiągnięcia.

TIP

Z wyjątkiem sytuacji, gdy grasz z wokalistą, cejilla powinna być zawsze na drugim progu. Daje to korzyść z używania capo, ale także daje dużo podstrunnicy do pracy. Niektórzy gitarzyści flamenco ćwiczą bez capo, a potem grają z nim.

UWAGA

Jeśli nie możesz dostać hiszpańskiej cejilli, kup jeden z małych capo używanych przez muzyków ludowych. Duże metalowe kapoki używane w gitarach z metalowymi strunami sprawiają, że gitara staje się ciężka. Trzymanie gitary flamenco w odpowiedniej pozycji z ciężkim capo jest trudne i męczące.

By Alethea Salome

Jak naprawić rękaw do słupa namiotowego :: Jak zrobić podwyższoną chustę na ramię
Przydatne linki