Etapy malowania korpusu gitary elektrycznej z mahoniu
Twardość mahoniu, jego charakterystyczny czerwono-brązowy kolor i łatwość polerowania (uzyskuje bardzo ładny połysk) sprawiają, że jest to popularne drewno do budowy korpusów gitar elektrycznych. Malując mahoniowy korpus gitary elektrycznej, powinieneś wykonać kilka kroków, aby zapewnić sobie optymalne wykończenie.
1Przygotowanie
Przygotuj swoją mahoniową gitarę, szlifując jej zewnętrzną powierzchnię na gładko. Gibson zaleca użycie papieru o ziarnistości 280. Po uzyskaniu gładkiej powierzchni, musisz pokryć korpus gitary warstwą wypełniacza porów - specjalnego roztworu do wypełniania drobnych przestrzeni. Dzieje się tak dlatego, że mahoń jest porowaty i bez niego farba rozprowadzałaby się nierównomiernie z powodu subtelnych różnic w usłojeniu. Wypełniacz można nakładać za pomocą pędzla. Pamiętaj, aby wytrzeć nadmiar ręcznikiem przed wyschnięciem.
- Przygotuj swoją mahoniową gitarę szlifując jej zewnętrzną powierzchnię na gładko.
- Gdy masz już gładkie powierzchnie, będziesz musiał pokryć korpus gitary warstwą wypełniacza porów; jest to specjalne rozwiązanie do wypełniania drobnych przestrzeni.
Nakładanie powłok lakierniczych
Wielcy producenci gitar używają specjalistycznych pistoletów do równomiernego nakładania lakierów. Według Shredaholic, tańszą alternatywą jest użycie farb w aerozolu. W obu przypadkach, będziesz chciał taśmy lub w inny sposób kolor wszystkie obszary gitara, że nie będzie malować (jak szyi i tablicy fret). Ponieważ aerozole nie są tak skuteczne, jak profesjonalne pistolety klasy malarskiej, będzie prawdopodobnie chcesz zastosować kilka warstw szarego lub off-biały podkład przed zastosowaniem pięciu do sześciu warstw farby kolor. Pamiętaj, że im więcej warstw koloru nałożysz, tym głębszy stanie się kolor.
- Wielcy producenci gitar używają specjalistycznych pistoletów natryskowych do równomiernego nakładania swoich farb.
- Ponieważ aerozole nie są tak skuteczne jak profesjonalne pistolety do malowania, prawdopodobnie będziesz chciał nałożyć kilka warstw szarego lub białego podkładu przed nałożeniem pięciu do sześciu warstw kolorowego lakieru.
Lakierowanie
Proces lakierowania jest tym, co nadaje korpusom gitar elektrycznych ich charakterystyczny, błyszczący wygląd. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, należy nałożyć kilka warstw lakieru bezbarwnego na mahoniowy korpus gitary i pozwolić, aby każda warstwa dokładnie wyschła przed nałożeniem następnej. Główni producenci gitar elektrycznych wykorzystują duże piece do suszenia lakieru pomiędzy nakładaniem kolejnych warstw i często stosują sześć warstw.
4Odklejanie
Odklejanie może być trudnym procesem i zazwyczaj wymaga precyzji i pewnej ręki. Według Gibsona, złuszczanie odnosi się do skrobania lakieru i farby przy użyciu ostrych noży; celem jest usunięcie niechcianych warstw z wiązań i nakrętek korpusu. Po złuszczaniu powinieneś zrobić gitarze szybki szlif, w którym po prostu pocierasz wszystkie powierzchnie ręką.
5Polerowanie
Nałożenie kilku warstw politury nada mahoniowemu korpusowi gitary elektrycznej dodatkowy połysk. Gibson stosuje trzy różne pasty do polerowania mahoniowych korpusów: czerwoną do wygładzania powierzchni, białą do podkreślenia zewnętrznego połysku i żółtą do nadania dodatkowego blasku.