Jumanji Instrukcja gry
Gra planszowa Jumanji jest oparta na filmie, który sam był oparty na książce dla dzieci. Wygląd i styl gry jest silnie inspirowany estetyką filmu, ale w prawdziwej grze planszowej brakuje nadprzyrodzonych elementów filmu. Niestety, żadne lwy, gigantyczne komary czy wściekli łowcy nie zmaterializują się podczas gry. Może to i lepiej. Wystarczy przesunąć swoje kawałki wokół planszy i spróbować dotrzeć do końca i krzyknąć "Jumanji!", aby wygrać. Gra jest przeznaczona dla 2-4 graczy.
- Gra planszowa Jumanji jest oparta na filmie, który sam powstał na podstawie książki dla dzieci.
- Wygląd i sposób gry są mocno inspirowane estetyką filmu, ale w prawdziwej grze planszowej brakuje elementów nadprzyrodzonych z filmu.
Rozłóż planszę pomiędzy wszystkich graczy i przydziel każdemu pionek. Upewnij się, że czerwony dysk dekodera jest mocno osadzony na środku planszy. Każdy z graczy powinien umieścić swój pionek w rogu planszy, który odpowiada jego kolorowi. Każdy gracz powinien również wziąć jedną z czterech kostek ratunkowych.
Ułóż stos kart przygód obrazkiem do dołu po prawej stronie planszy w wyznaczonym miejscu.
Zdecyduj, który z graczy idzie jako pierwszy i niech ta osoba rzuci 10-stronną kością ruchu i przesunie swój pionek o tyle pól do przodu, ile wynika z rzutu.
Wykonaj jedną z czterech akcji, zgodnie z miejscem, na którym wylądujesz. Puste miejsce oznacza, że musisz wylosować kartę przygody i umieścić ją pod pierścieniem dekodera, aby ją odczytać. Karta przedstawia krótką wiadomość, jeden z przedmiotów przedstawionych na kostce ratunkowej oraz liczbę. Wszyscy gracze oprócz tego, który rzucił, muszą teraz rzucić swoimi kośćmi ratunkowymi jednocześnie po odwróceniu licznika czasu. Jeśli wszyscy pozostali gracze mogą dopasować przedmiot na karcie do swoich kości ratunkowych lub rzucić klepsydrą, wtedy wszyscy gracze przesuwają się do przodu o liczbę miejsc na karcie. Jeśli pozostali gracze nie zdołają "uratować" wałka, dopasowując do niego przedmiot lub rzucając klepsydrą, gracz, który początkowo rzucił kością ruchu, musi cofnąć się o liczbę miejsc wymienioną na karcie przygody, a kartę umieszcza się na jednym z pustych miejsc w "siatce zagłady" znajdującej się po lewej stronie planszy.
- Rozłóżcie planszę pomiędzy wszystkich graczy i przydzielcie każdemu pionek.
- Jeśli wszyscy pozostali gracze mogą dopasować przedmiot na karcie do swoich kości ratunkowych lub przetoczyć klepsydrę, to wszyscy gracze przesuwają się do przodu o liczbę miejsc na karcie.
Przesuńcie nosorożca przed innego gracza, jeśli wyląduje na miejscu przeznaczonym dla nosorożca. Ten gracz nie może się ruszyć do przodu w swojej turze, chyba że wyrzuci parzystą liczbę. Nieparzysta liczba oznacza, że pozostaje on na miejscu i ponownie wykonuje polecenia z danej przestrzeni. Jeśli zablokowany gracz porusza się do tyłu z powodu karty przygody, nosorożec porusza się z nim i nadal blokuje mu drogę do przodu.
Rękając kością ruchu graczowi po swojej lewej stronie, jeśli wylądujesz na przestrzeni "5 lub 8". Ten gracz musi spróbować wytoczyć 5 lub 8. Jeśli mu się uda, tura się kończy. Jeśli nie, cofnij swój pionek o jedno miejsce, a kość ruchu przesuwa się dalej w lewo i następny gracz próbuje wyrzucić 5 lub 8. Trwa to do momentu wyrzucenia 5 lub 8. Osoba, która wylądowała na miejscu "5 lub 8" nie ma prawa do rzutu.
- Przesuń nosorożca przed innego gracza, jeśli wylądujesz na miejscu z nosorożcem.
- Przekaż kość ruchu graczowi po swojej lewej, jeśli wylądujesz na miejscu "5 lub 8".
Dobierz kartę przygody, jeśli wylądujesz na miejscu z okręgiem lub "dżunglą". Umieść ją na środku pod pierścieniem dekodera. Wszyscy gracze turlają się, próbując dopasować przedmiot w czasie wyznaczonym przez licznik czasu. Jeśli im się nie uda, karta jest umieszczana na siatce zagłady i losowana jest kolejna karta. Trwa to tak długo, aż wszyscy gracze dopasują kartę, po której wszyscy gracze przesuwają swoje kawałki do przodu.
Zakończ grę, docierając do środka planszy. Pierwszy gracz, który tego dokona, wygrywa. Jeśli siatka zagłady zapełni się, zanim któryś z graczy dotrze do środka, gra kończy się i musi być rozpoczęta od nowa.
- Dobierz kartę przygody, jeśli wylądujesz na polu z okręgiem lub "dżunglą".
- Jeśli siatka zagłady zapełni się, zanim któryś z graczy dotrze do środka, gra kończy się i musi być rozpoczęta od nowa.