Problemy z Numark TTX1
Numark został założony w 1971 roku i od tego czasu produkuje konkurencyjny sprzęt DJ-ski. Wraz z wprowadzeniem miksera DJM 500, charakteryzującego się kompaktowymi rozmiarami i innowacyjnością crossfadera, Numark wydawał się wcześnie wyznaczać standardy jakości sprzętu. Jednak, jak w przypadku wszystkich produktów elektronicznych, problemy pojawiają się w nowszych modelach, zanim zostaną one odpowiednio przetestowane w terenie. Gramofon Numark TTX1 nie jest wyjątkiem.
1Platter
Dwa często występujące błędy z gramofonem Numark TTX1 dotyczą najważniejszej cechy samego urządzenia. Zgłaszane problemy z zatrzymywaniem się talerza lub jego nieuruchamianiem na żądanie stawiają to urządzenie pod znakiem zapytania pod względem niezawodności. Innym problemem występującym z talerzem jest jego tendencja do przegrzewania się podczas użytkowania. Podstawowym problemem związanym z przegrzewającym się talerzem jest brak otworów wentylacyjnych do chłodzenia talerza podczas jego obracania się.
- Dwa powszechne błędy występujące w gramofonie Numark TTX1 dotyczą najważniejszej cechy samego urządzenia.
- Innym problemem występującym z talerzem jest jego tendencja do przegrzewania się w trakcie użytkowania.
Uziemienie
Wyjście gramofonu jest kluczową cechą podczas przekładania dźwięku z rowka płyty przez ramię tonowe gramofonu i ostatecznie przez wyjście do miksera. W przypadku wystąpienia zakłóceń w którymkolwiek z tych elementów, jakość dźwięku ulega pogorszeniu. Uziemienie urządzenia elektronicznego jest tak samo istotne dla połączenia z mikserem, jak wyjścia RCA na gramofonie. Uziemienie utrzymuje zakłócenia elektryczne na minimalnym poziomie. Ponieważ Numark TTX1 jest gramofonem cyfrowym, nie ma w zestawie przewodu uziemiającego, dlatego też całe uziemienie jest wewnętrzne w urządzeniu. Sprzężenie zwrotne w dźwięku powstaje przy podłączeniu do miksera, co czyni tę funkcję wysoce podatną na problemy związane z zakłóceniami.
- Wyjście gramofonu jest kluczową cechą przy przekładaniu dźwięku z rowka płyty poprzez ramię tonowe gramofonu i ostatecznie poprzez wyjście do miksera.
- Uziemienie urządzenia elektronicznego jest tak samo istotne dla połączenia z mikserem jak wyjścia RCA na gramofonie.
Moment obrotowy silnika
Numark reklamuje, że jego gramofon TTX1 charakteryzuje się wyższym momentem obrotowym niż modele Technics 1200. Moment obrotowy gramofonu z napędem bezpośrednim to prędkość, z jaką talerz może osiągnąć zamierzone obroty ze stanu spoczynku, lub jak talerz może utrzymać prędkość obrotową talerza podczas używania efektów cue i scratch. Z wysokim stałym momentem obrotowym wynoszącym 4.7kg/cm (kilogramy na centymetr siły), średnim stałym momentem obrotowym wynoszącym 3.7kg/cm i niskim stałym momentem obrotowym wynoszącym 2.5kg/cm, gramofon wydaje się mieć przewagę nad innymi markami. Jednakże, silnik TTX1 cierpi na niski szum, powodujący zakłócenia dźwięku po dłuższym użytkowaniu.
- Numark reklamuje, że jego gramofon TTX1 charakteryzuje się wyższym momentem obrotowym niż modele Technics 1200.
- Jednakże silnik TTX1 cierpi na niski szum, powodujący zakłócenia dźwięku po dłuższym użytkowaniu.
Licznik BPM
Przy nowszych technologiach w sprzęcie DJ-skim, niektórzy użytkownicy zwrócili uwagę na licznik BPM dołączony do niektórych mikserów, gramofonów cyfrowych i odtwarzaczy CD na rynku. Licznik ten mierzy ilość uderzeń na minutę w odtwarzanej ścieżce, dając DJ-owi lepszy pomysł na to, jak zmiksować dwie ścieżki razem i odpowiednio dostosować wysokość dźwięku. Z gramofonem Numark TTX1, BPM waha się w precyzji, co może zmylić użytkownika do myślenia, że utwór znajduje się w pewnym tempie, gdy w rzeczywistości istnieje w znacznie innej prędkości. Z tą problematyczną cechą, użytkownicy powinni być ostrzeżeni, aby nie traktować licznika BPM jako absolutnego pomiaru.
- Wraz z nowszymi technologiami w sprzęcie DJ, niektórzy użytkownicy spojrzeli w kierunku licznika BPM zawartego w niektórych mikserach, gramofonach cyfrowych i odtwarzaczach CD na rynku.
- Z gramofonem Numark TTX1, BPM waha się w precyzji, co może zmylić użytkownika do myślenia, że utwór znajduje się w pewnym tempie, gdy w rzeczywistości istnieje w znacznie innej prędkości.