Strona główna > Styl życia > Wedgwood Patterns Of The 1880S

Wedgwood Patterns of the 1880s

Angielski garncarz Josiah Wedgwood (1730-1795) stworzył trwałą zastawę stołową, która uświetniła stoły brytyjskiej królowej Charlotty i cesarzowej Katarzyny II z Rosji. Transferware, proces rozpoczęty w 18 wieku, a następnie udoskonalony przez garncarza Josiah Spode i używane przez firmę Wedgwood, zaangażowany przeniesienie obrazów lub wzorów z wygrawerowanej płyty miedzianej do specjalnie zwymiarowanego papieru na powierzchni ceramiki. Ta ekonomiczna zastawa stołowa spodobała się rodzącej się klasie średniej. Wzory Wedgwood z lat 80. XIX wieku wskazywały na zainteresowanie florą i fauną, które przemawiały do romantycznych i ekscentrycznych gustów.

1

Azjatyckie bażanty

Wzór Azjatyckich bażantów, niebiesko-biały wzór obiadowy z lat 80. XIX wieku, był jednym z dwóch najpopularniejszych i trwałych wzorów panowania królowej Wiktorii (1837-1901). Ten romantyczny wzór druku transferowego na naczyniach glinianych pochodzi z początku 1800 roku, kiedy chiński styl wzorów w sztuce zachodniej, Chinoiserie, był popularny. Być może kwiatowy wzór z Dalekiego Wschodu zainspirował ten wzór. Ten stonowany, bladoniebieski wzór zawierał bażanty, motyle i ćmy na białym tle. Ten romantyczny wzór dawał poczucie czystości i lekkiej zwiewności. Wciąż produkowane w Staffordshire, Azjatyckie Bażanty zdobią talerze obiadowe, naczynia do warzyw i półmiski do mięsa.

  • Wzór Azjatyckich Bażantów, niebieski i biały wzór obiadowy z lat 80-tych XIX wieku, był jednym z dwóch najpopularniejszych i trwałych wzorów panowania królowej Wiktorii (1837-1901).
  • Ten romantyczny wzór druku transferowego na ceramice powstał na początku XIX wieku, kiedy chiński styl wzorów w sztuce zachodniej, Chinoiserie, był popularny.
2

Beatrice

Wzór Beatrice był ciemnobrązowym wzorem transferowym wyprodukowanym po raz pierwszy w 1880 roku. Brązowe obramowania talerzy przedstawiają motywy kwiatów wiśni z pięcioma wyraźnymi płatkami na gałęziach. Wokół środka talerza zdają się unosić wstążki lub pasy przedstawiające wzory geometrycznych kształtów. Wzór ten pojawia się na półmiskach lub wazach.

  • Wzór Beatrice to ciemnobrązowy wzór transferowy wyprodukowany po raz pierwszy w 1880 roku.
  • Wzór ten pojawia się na półmiskach lub wazach.
3

Columbia Edge

Wzór emaliowany Columbia Edge przedstawiał motyw mitycznych bestii, które stanęły naprzeciw siebie z trofeum pomiędzy nimi. Według Wedgwood Museum, krawędź talerza zawierała ciemnozielone obramowanie z falistą linią brzegową. Wokół rantu motyw bestii przeplatał się z motywem kwiatowym z czerwono-fioletowymi kwiatami i zielenią. W centralnej części talerza obiadowego motywy zwierzęce i kwiatowe pojawiły się również w otoczce na białym tle.

Zielona i złota Columbia, odmiana obrzeża Columbia, zawierała bladą szałwiowo-zieloną obwódkę wokół krawędzi. Pochylona linia brzegowa, mityczne bestie, trofea i motywy kwiatowe były w kolorze złotym.

Wzór Powder Ruby Columbia, podobnie jak Columbia Edge, zawierał obramowanie z bestii, stylizowanych liści i spiczastą, pochyloną linię brzegową. Motywy w kolorze złotym kontrastowały z rubinową czerwienią tła i środka. Wzór Powder Blue Columbia zawierał podobne złote motywy do wzoru Power Ruby, ale posiadał niebieskie obramowanie i środek.

  • Emaliowany wzór Columbia Edge zawierał motyw mitycznych bestii, które stanęły naprzeciw siebie z trofeum pomiędzy nimi.
  • Wzór Powder Ruby Columbia, podobnie jak Columbia Edge, zawierał motyw bestii, stylizowanych liści i spiczastą, falistą linię brzegową.
4

Prunus i Orientalny Wachlarz

Złoto i brąz podkreślają wzór Prunus i Orientalny Wachlarz, który wskazuje na odrodzenie wzornictwa inspirowanego Japonią w sztuce zachodniej, Japonaiserie. Fragmenty gałęzi drzewa z serią złotych motywów wachlarza zdobią porcelanę kostną.

5

Lobster Salad Bowl

Nowatorskie zastawy stołowe Wedgwooda z lat 80. XIX wieku wykorzystały wiktoriańskie zainteresowanie dziwacznymi przedmiotami. Jednym z takich przedmiotów była misa do sałatki z 1880 roku, wsparta na grzbiecie czerwonego homara, który siedział na złotej podstawie ozdobionej motywami kwiatowymi. Wyczuwalna w dotyku powierzchnia miski zawierała grzbiety i lekko faliste wgłębienia przypominające dużą muszlę morską.

By Fendig

Jak dbać o tkaninę kanapy szenilowej :: Jak polakierować tweedowy futerał na gitarę
Przydatne linki