Zasady gry karcianej Newmarket
Newmarket (zwany również Michigan lub Stops) to gra, w której gracze próbują pozbyć się kart z ręki, wykładając karty w rosnącej kolejności numerycznej. Może to być trudne, ponieważ niektóre karty nie są używane w grze. Gracze wnoszą i wypłacają stawki zakładów w grze.
1Karty do gry
Krupier wykłada cztery karty - walet kier, król trefl, królowa karo i walet pik - z talii, która nie będzie rozgrywana. Tworzą one układ kart "boodle cards". Przed rozdaniem, krupier kładzie dwa żetony na każdej karcie, a pozostali gracze kładą po jednym żetonie.
2Rozdanie
Krupier rozdaje wszystkie karty graczom, na przemian rozdając po jednej karcie z normalnej ręki każdego gracza, a następnie po jednej z ręki rezerwowej. Gracze mogą spojrzeć na wszystkie swoje karty, ale karty zapasowe pozostają zakryte i nie są rozgrywane.
- Newmarket (zwany również Michigan lub Stops) jest grą, w której gracze próbują pozbyć się kart z ręki poprzez wykładanie kart w rosnącej kolejności numerycznej.
- Gracze mogą przeglądać wszystkie swoje karty, ale karty zapasowe pozostają zakryte i nie są zagrywane.
Granie kart
Gracz po lewej stronie rozdającego zagrywa kartę w dowolnym kolorze, ale musi to być najniższa karta w tym kolorze w ręce gracza. Osoba z następną najwyższą kartą w tym kolorze musi zagrać tę kartę. Trwa to tak długo, aż zostanie zagrany as lub nikt nie będzie mógł zagrać następnej najwyższej karty.
4Zakończenie gry
Gdy jedna gra się kończy, zaczyna się kolejna. Gracz, który zagrał ostatnią kartę w poprzedniej rozgrywce, rozpoczyna następną. Trwa to do momentu, aż jednemu z graczy skończą się karty (z jego normalnej ręki).
5Żetony zwycięstwa
Gdy graczowi skończą się karty, wszyscy pozostali płacą po jednym żetonie za każdą kartę pozostałą w jego ręce, które zbiera gracz wygrywający. Jeśli którykolwiek z graczy zagra jedną z kart "boodle cards" podczas gry, gracz ten otrzymuje wszystkie żetony znajdujące się na tej karcie w układzie.
- Gracz po lewej stronie krupiera zagrywa kartę w dowolnym kolorze, ale musi to być najniższa karta w tym kolorze w ręce gracza.
- Gdy graczowi skończą się karty, wszyscy pozostali płacą po jednym żetonie za każdą kartę pozostałą w ich ręce, którą zbiera zwycięski gracz.